torsdag 7 juni 2012

Intervallpass med nya hjul

Med nya hjul, missad träning med sub-gruppen så gav jag mig ut på en rätt planlös soloträning med tanken på att testa intervallträning. Jag ställde helt enkelt in min Garmin 910XT på intervallträning med 4 pass om 6 minuter och några minuters vila mellan intervallerna. Sagt och gjort, vart hittar jag bra väger för detta? Jag testade beprövande Gamla Tyresövägen men insåg snabbt att det var för många trafiklysen som stoppade min framfart, intervallpassen gick rätt snabbt så även bilar var i vägen, jag chansade och tog mig mot Älta och vidare genom Nacka reservatet... och via Sickla, Södermalm och hem igen.

Nya hjul, ny kedja, ny kassett... kedjad rappar (hoppar) när jag tar i kraftigt i motlut... arg, vad är fel? Återstår att reda ut, bara dygt en vecka kvar till Vätternrundan...

En delvis lyckas runda! Nästa gång skall jag skippa Sickla och Södermalm, där gick det inte att hålla någon fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar