onsdag 27 juni 2012

Open Water premiär i Adriatiska havet

Efter flera dagars snörvlande kände jag mig relativt frisk och försökte ta tag i simträningen. Så snart småbarnen nattats tog jag på mig badbyxorna, simglasögonen och begav mig ner till stranden… väl på plats inser jag att det var riktigt mörkt, skymningen kommer hastigt här nere… varmt och skönt var det dock.
Le Meridien, Split, Kroatien
Jaja, jag behöver inte se så mycket tänkte jag, jag går ut och testar lite crawl i vågorna. Första passet gick snabbt och förvånansvärt lätt. Passet bestod i att ta sig från stranden ut till bojarna, 40-50 meter ut skulle jag gissa.

På vägen tillbaka kom alla tankar… jag simmar i svart vatten, jag ser i precis inget, vem skulle se mig här i vattnet om något skulle hända… usch. Jag fick mig en tankeställare och fick en kallsup… usch saltvatten… urk! Väl på stranden igen, jag tog mig i kragen och vände åter ut mot bojarna… det kändes inte bra, det här var inte skoj, varför simmar jag i mörkt vatten när vi har solljus på dagarna? Jag gav mig av, tillbaka till hotellrummet efter två vändor i Adriatiska havet. Det här fick bli min premiär i crawlsimning i open water.

Nästa pass får bli i dagsljus när jag kan konsentrera mig på simningen i stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar