söndag 10 juni 2012

Sista träningen med sub9-gänget inför Vättern

Då var sista långrundan avklarad inför årets upplaga av Vätternrundan. Tyvärr är det något knas med min GPS (Garmin Forerunner 910XT), den vill inte skicka upp just denna träning... därför manuellt inknappad... :(



Träningen kändes mycket bra, första gången i år som jag kände mig trött och ansträngd.... kanske beror det på att detta var årets längsta runda, drygt 150 km och/eller de faktum att jag bara hade ca fem timmars sömn natten inför detta träningspass... medelfarten var dock bra med sina 33,5 km/h, rullsnittet var dock en aningen högre, lite drygt 34,2 km/h om jag minns rätt. Det lovar gott inför Vättern, tidigare år har snittfarten på vättern varit betydligt högre än på träningsrundorna här hemma, mycket beroende på en vägen runt vättern är betydligt plattare och mycket få stopp.

Farsta Sub9-gängen känns dessutom starkare i år än förra året, det känns lovande! Jag ser verkligen fram emot årets Vätternrunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar